Alla inlägg den 17 september 2012

Av Emma Plahn - 17 september 2012 20:17

Jag har absolut inte haft så jätte mycket tid till att blogga, har gått i skolan och kommit hem ganska sent. Och när man bor själv så är det inte bara att lägga sig på soffan och sova. Kan skriva ner en helt vanlig dag från jag går upp till jag går och lägger mig. 06.00 ringer alarmet ( beroende på när jag börar ) och det är absolut inga problem, har mogonpigga föräldrar och har fått deras gener på den fronten. Tar en kopp kaffe med en cigarett och släpper ut Marely på tomten. Gör mig i ordning och om jag får tid så städar jag undan lite. Bäddar sängen, det gör väl alla så. Tar en promenad på 30 min med Marely. 07.50 går bussen som ligger ca 2 km bort. Är i skolan till ungefär 16. Kommer hem vid 17. Då börjar allt liksom, jag är trött men har mina måsten. Lagar mat, det gör jag själv eftersom Kristian inte får äta. Sätter på en maskin tvätt, småjobbar lite på inredningen, små plockar lite, ev dammsuga och sådana saker. Går ut med Marley. Det kanske inte låter så fruktansvärt jobbigt men man är trött efter en dag i skolan. Hur som helst. Otursdag och turdag idag! Vi gjorde folieslingor idag, vilket är tur. Men sen började turen att vända. Jag lägger min mobil i mitt skåp som det kallas. Och klantig som jag är så råkar jag dra ner mobilen samtidigt som jag drar ut väskan, mobilen åker i golvet, tappar skalet och batteriet, batteriet åker under skåpen. Och där ligger den forfarande. Vaktmästaren försökte få bort den, men gick inte så bra.. Så sätter jag mig på tåget som står stilla i 10 min så jag skulle missa busshelvetet som bara går 1 gång i timmen. Men bussen hade väntat. Och där kom turen tillbaka. Nu har jag skrivkramp. 
Gokväll / Emma P
 
Random bild på mig och Emma haha

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards