Alla inlägg under augusti 2012

Av Emma Plahn - 30 augusti 2012 22:52

Har slagit mig till ro efter en hel stressig dag på praktiken. Det första vi fick starta med var att plocka upp massor av varor, det tog flera timmar. Medger att det var lärorikt att söka igenom en bunt med papper efter ett franskt namn som varan heter. Så var de förstås viktigt att inse att det inte bara är roliga saker, klagar absolut inte på dagen. Kristian och jag bor nära en herrgård, aske kursgård närmare bestämnt där håller dem till konfranser och så. Nu har dem iaf party och det hörs måste jag säga, lokalen dem håller till är ungefär 50-100 m bort från våran lya. Det är en härlig tillbaka känsla, då vi för några år sen bodde mer centrlat och var ganska högljudt. Marley och min katt Simba har slagit sig till ro på mig och precis brevid mig så jag ska försöka sova om det går medans jag samtidigt nynnar med till ? hard way to hell? från aske. Gokväll/ Emma P

Av Emma Plahn - 29 augusti 2012 09:40

Nu är jag riktigt utvilad, har sovit i nästan 10 tinmar. Det märks att skolan har börjat. Kristian mår bättre idag, han har varit ute med våran älskade Marley.
Igår klippte jag v-format för första gången på Karin från andra klassen, gick jätte bra och hoppas att hon är nöjd.
Hur som helst så har jag börjat klottra ned noveller son det ska bli sen. Det går bra, och det känns bra att skriva lite humor och skoj som lite avbrytare från boken. En sak i taget ska jag nog köra nu så jag inte hoppar och sen börja tycka att en sak är roligare än den andra. Är på bussen nu iallafall och ska möta bästa Joanna och äta lunch. Har absolut inget att klaga på när jag börjar 11.35 varje onsdag.Ha det bra / Emma P
Bilden har inget med saken att göra. Men det är på Marley och hans ? tjej? Ronja

Av Emma Plahn - 28 augusti 2012 22:27

Nu är allt i sin ordning, Kristian är hemma. Marley kan koppla av och sluta undra varför husse inte är hemma. Var och handlade Kristians mat för några veckor framöver, yoghurt och soppa. Han är fortfarande lite mör i kroppen och har ont, men han har med sig hela apoteket hem så smärtan borde försvinna ganska så snart när han börjar ta allting. Och jag är ovanligt trött ikväll, somnade på soffan ett bra tag, men nu ligger jag i min varma säng och funderar på om min syn börjar säga upp sig. Sov morgon i morgon till 11.35 så jag klagar inte. Det kommer längre inlägg i morgon när jag är pigg. Sov gott goa vännet / Emma P

Av Emma Plahn - 27 augusti 2012 20:07

Jag känner att jag är nöjd med allt livet har att erbjuda. 
Jag lever inte för dagen, jag tänker framåt för varje dag. 
Att leva för dagen ger mig problem. 
Att tänka framåt ger mig ett mål.
Känna mig fri är mitt nöje.
Att skratta åt problem hjärntvättar mig.
Att ta reda på problem gör mig lycklig.
Att skriva ger mig ett mål, såsom kärleken gör mig lycklig. 

En kort liten text som är inklämd någonstans i boken, måste skriva lite ur boken så ni får lite förtext!
Har tittat lite på bokförlag idag och har hittat några jag vill skicka små exempel till.
Har fått en ny dröm efter boken, att skriva noveller. Det må låta uttråkande, men jag älskar att skriva, och många små berättelser i en och samma bok kan vara roande. Jag klottra ned lite " testnoveller" i min rosa anteckningsbok i kväll.
Jag kan inte vänta jag har något riktigt bra på G och nu är det enda som saknas: Papper, penna och en stortänkande hjärna! 

Ska gå ut med Marely nu och sen kör jag! 

GodKväll / Emma P 

Av Emma Plahn - 27 augusti 2012 18:54

Är på väg hem nu från sjukhuset där jag var och hälsade på Kristian. Han var lite mör i kroppen och hade lite ont, annars mådde han bra. Han var lite snurrig, och det var rätt gulligt. Hoppas på att han får komma hem imorgon så han slipper ligga ensam på sjukhuset. Allt jag önskar nu är allt ska gå bra efter operationen. Jag älskar dig / din Emma

Av Emma Plahn - 27 augusti 2012 07:08

sitter på bussen med Joanna, är på väg till skolan och nya schemat som säger att vi börjar 08.10
Ska färga ögonfransar och ögonbryn på varandra idag, ganska skönt att börja med något enkelt. I lördags var vi på bränboll och jag kunde inte få iväg bollen utan det så kallade ? kärringracket ? Kristian är inne på sjukhuset nu och ska opereras halv sju, om en halv timme. Hoppas att allt går som det ska. Jag åka in till honom när han vaknar, sjukhusmiljö är inte alltid det roligaste men jag överlever. Ha en bra dag/ Emna

Av Emma Plahn - 24 augusti 2012 23:46

Jag vet att jag precis la upp ett inlägg, men det kan väl aldrig skada med ett till.
Mer om skolan: vi kommer bara ha frisörämnen och idrott det här året, och jag kommer satsa allt för att försöka få så höga betyg och så hög närvaro som möjligt. Jag har bara 2 år kvar så vafan. Jag hade valt till Svenska men det kommer jag ta bort. På torsdagar har vi praktig. Ska vara på Salong Silversax med Joanna. Där finns världens bästa frisörer. På måndag blir det operation för Kristian, och jag hoppas för allt i världen att det kommer gå bra. Nu ska jag läsa lite ur Carolina Gynnings bok ego women. En intressant bok av en stark människa. Har läst den förr, men ibland handlar det inte om innehållet utan själva läsandet och få igång hjärnan inför skola. Det är bevisat att om man läser mycket böcker så går det även bättre i andra ämnen. Fortsätt läsa min blogg. God natt. /Emma

Av Emma Plahn - 24 augusti 2012 22:55

Det var himla trevligt att komma tillbaka till skolan, och träffa alla. Men efter skolan när jag kom hem så gick det bara utför! Satte mig vid datorn och såg ena min katt Simba kom gående, så ser jag att han har ett stort sår från ögat ner till munnen, så vi åkte i all hast till djursjukhuset, då vi kom fram till att han kan ha varit i ett rejält slagsmål eller fastant någonstans i något taggstaket, och nästa fredag ska vi åka in igen och kolla så allt läkt som det ska. Såret var riktigt infekterat också, så vår lilla älskling fick medicin och ska fortsätta ta den i en vecka. Så får vi verkligen hoppas på att allt läker som det ska <3

 
Simba som ligger med huvudet på Timon <3

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
31
<<<
Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards