Direktlänk till inlägg 23 augusti 2012

Böcker

Av Emma Plahn - 23 augusti 2012 12:23

Min största intresse är att läsa, jag läser nästan allt. Helt gamla kände författare, som hjalmar söderberg. Hans noveller kan jag läsa om och om igen. Men speciellt Doktor Glas. Det handlar om Stockholm för många många år sedan, hur det var på den tiden, och hur han vill mörda pastor Gregoruis för att få hans fru. Den är ganska tun, inte så jätte svår att läsa, men med tanke på gamelsvenskan så kan det vara lite så att man måste tänka efter. 
   Nu finns det även en bok hur man får se allt från pastor Gregoruis sida, dock är den en annan författare men den är också bra! 
 

Så brukar jag också läsa nutida böcker. Den mest spännande, otäcka och bästa boken jag läst, som även är en självbiografi är En blomma i afrikas öknen av Waris Dirrie som även finns på film. Den handlar om hur rymmer från sin familj i en öknen i afrika och sedan bli en känd fotomodell, boken är mycket bättre än filmen tycker jag.
 
Sen har jag läst en massa andra böcker också:) Men får verkligen hoppas på att min bok blir toppsäljare och känd i århundranden!

Hoppas ni fått bra boktips! 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma Plahn - 22 september 2012 09:31

Vilken vecka. I Måndags var det en lång dag i skolan.. Som jag skrev i förra inlägget så tappade jag mobilbatteriet under skåpen, och där ligger den fortfarande kvar, så nu konkar jag omkring på en Sony, ganska stor dessutom. Men Men jag är ju inte v...

Av Emma Plahn - 17 september 2012 20:17


Jag har absolut inte haft så jätte mycket tid till att blogga, har gått i skolan och kommit hem ganska sent. Och när man bor själv så är det inte bara att lägga sig på soffan och sova. Kan skriva ner en helt vanlig dag från jag går upp till jag går o...

:)

Av Emma Plahn - 9 september 2012 21:46

Helgen har gått på tok för snabbt, men det är possetivt. Ju snabbare tiden går, desto fortare blir jag klar i skolan :) Tanken på klassrum och korridorer och bänkar är inte så jätte lockande däremot! I fredags bjöd Kristian ut mig på bio det var tre...

Av Emma Plahn - 5 september 2012 19:47


Idag firar jag och  min underbara Kristian 3 år tillsammans, 3 helt underbara år med en massa kärlek och fina minnen. Jag kommer ihåg dem alldra finaste minnerna med honom, då vi förlovade oss, då vi hade vårt första bråk, då vi skrattat oss till söm...

Av Emma Plahn - 4 september 2012 22:29

Under kvällen har jag ängnat mig åt ? tant sysslor? kom hem och började piffa upp lägenhetdn som typ bädda snyggt i sängen, puffat upp prydnadskuddar , vikt tvätt och så. Sen ställde jag in fiskgratäng i ungnen och gick ut med M under tiden, efter d...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
31
<<<
Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards